Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-11, 21:53   #4125
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Hei alle sammen. Har akkurat vært og danset litt, fått hodet vekk fra en del andre ting, deilig.

Var hos healeren min i dag, hun var ganske bekymret for meg, sa jeg burde ta en sykemelding før jeg går på veggen.... Vet ikke helt jeg, pleier ikke sykemelde meg..... I morgen må jeg på jobb uansett for å ordne med en del ting. Mulig jeg tar noen sykedager etter det for å roe meg litt, så får jeg se etter det...

Nysgjerrig nok: Asparges er topp. Frisk asparges, kokt bare noen få minutter i lettsaltet vann, en stor smørklatt som smelter over den på tallerkenen mmmm nydelig tilbehør til masse forskjellig middag! Spiser det ofte jeg

Hvis healer dama er bekymret så er jeg det også. Kan du ikke høre på henne da? Gjør nå det du på død og liv må i morgen - og ta deg noen dager etter det. Noen dager til deg selv.

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Ha ha ha! Jeg liker stilen din Nysgjerrig. Du sier du og Bente er like. Jeg tror jeg henger meg med på likheten jeg og

Jeg har prøvd noen vafler og de ble som pest og plage. Smakte omelett; og da lager jeg meg heller en omelett. Men jeg har jo spekulert på Pruttilappene i vaffeljernet da... Har du prøvd det Pruttis?

Jeg delvis så og delvis ikke så programmet; var opptatt med noe småtterier her (les: skravlet i telefonen med en venninne ) og fikk med meg bare bruddstykker. Men jeg oppfattet at Puls ikke var direkte negativ? Mer at en må finne sin vei og ikke velge en ekstrem variant av veien? Uansett hva det blir?

JOhannesbrødkjernemel er fortykningsmiddel og et must på LK. Kjøpes på helsekosten, og er ganske drøyt i bruk. Tror jeg er på glass nr 2 på 15 mndr. Jeg bruker det i saus, i grød, i kaker, i knekkebrød osv.

Så bra Fedon svarte deg! Jeg er nok enig med ham i at vi ikke vet langtidsvirkningen av å være i ketose. Men, og da mener jeg MEN - hvor mange er i ketose hele tiden over flere år? Altså som ikke har en enda periode med mer kh, en "sprekk" eller sju? De fleste er vel i ketose til de har gått ned nok, og så øker de på. Forresten hørte jeg hu ernæringsdama på TV sa i kveld at hun var bekymret for at man ikke spiste frukt på LK. Javel tenkte jeg....hva med oss som ikke tåler frukt da, altså allergikere? Jeg kan kun spise banan jeg prøv den dere. Kun banan

Er den Johannesmelet som fiberhusk? Eller hva?
Synes ikke Puls programmet var ille i det hele tatt jeg, faktisk mere nyansert enn hva jeg hadde trodd. Det var jo fokus på forskjellige metoder for å gå ned i vekt og forskjell på folk. For min del så funker dette, men det er også mye pga av dere. Hadde ikke dere vært her hadde jeg kanskje havnet utfor en noen av de krappe blodsukkersvingene. Takk for det.

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Og hvor er du da Nysgjerrig? Asparges er yummimat! Jeg steker de i smør jeg, og serverer med et lett dryss av salt oppå. Har det som tilbehør spesielt til kjøttretter. Eller skjært i biter og hatt i omeletten. Lenge siden sist faktisk, spiste meg litt lei en periode.

Jeg googler matvarer jeg er usikker på: søker på næringsinnhold og varen. Eller du kan bruke denne siden: http://www.næringsinnhold.no/ Ift asparges finner du mer om den her: http://www.næringsinnhold.no/asparges-r%C3%A5.html

Hvor jeg er? Titt-titt: jeg er her jeg!! Får ikke opp linken din.
Men fikk skikkelig lyst på sparges nå!! Bra butikken er stengt nå, så slapp jeg mat og fristelser. For nå er jeg rimelig suuuuuuuuugen. Sukkerabstinenser.

Blir i overkant for mange turer ut på balkongen i kveld....

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat