Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-11, 15:29   #17
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Spørreundersøkelse fra skolefrukt.no...

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Ja. Bare seks spørsmål? Fullstendig verdiløst som forskningsmateriale, dette er kun for synsing.

Det kommer nok i VG eller liknende: "Foreldre på lavkarbo nekter barna sine frukt!" (Skrik og hyl, vi tjener mindre!)

Hva er forresten egentlig greia med at barna må få frukt på skolen, er det mer vanskelig å legge et eple i sekken enn å smøre matpakke??! Skolefruktordingen er kansje lettjente penger? Hva koster det ift å kjøpe frukten selv?

Jeg var også litt redd for den "skrik og hyl" konklusjonen...
Skolefrukt koster ca 2-3 kr pr dag. Det er altså ikke dyrere enn å kjøpe en frukt pr barn pr skoledag omtrent.
Problemet mitt var som sagt at det var penger kastet ut avvinduet, siden gutten ikke spiste skolefrukten mer enn kanskje max en gang i uken. De andre dagene gav han den bort til andre eller tok med hjem. I sjeldne tilfeller var ikke frukten skviset i sekken.

Han er ikke spesiellt glad i frukt egentlig, men det er noen få typer han er veldig glad i som epler, pærer og til dels banan.
Men det var veldig mye uttdeling av gulrot, kiwi, mandariner i perioder og appelsiner også innimellom. De vil han overhode ikke ha. Ikke orker han en hel banan og han slikter litt med å spise eplene når de ikke er oppskjært, så da blir det smått med fruktspising på skolen gitt

Jeg bruker mye mindre energi på å dele opp et halvt eple og legge i nisteboksen hans hver morgen enn å vaske ren sekken for knust banan og ferdigsaftet pære annenhver dag. For ikke å snakke om jobben med å redde fruktbesudlede bøker...

Skolefrukt er en forholdsvig god ide, men den funker ikke for alle...

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat