|
Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lavkarbo usunt?
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Ja, det er akkurat det jeg mener ... Du kan jo f.eks lese hva Barexstein sier om de endrede referanseverdiene her. Det er triste greier.
Og så må jeg beklage, jeg skrev Vestlandet, men mente altså Vestfold. 
Hem, ja det får nå være en måte på hva vi Vestlendinger skal beskyldes for  
Der var den ja, tusen takk for at du fant linken til meg Biggie Small......
Pinlig når en blir spurt etter hvor en har kilden sin og ikke kan finne linken engang....
Syns videoen var bra, men må sees flere ganger for å forståes...Samme som med Gary Taubes sine videoer der han viser frem plansjer....Men Lustig sin omgang med plansjer i videoen er helt klart dårlig egnet....sikkert bedre på foredraget på stor skjerm......
Edit: Har akkurat sett på foredraget i den øverste linken din Biggie Small, den var lettere å få med seg og langt mer underholdende... SE DEN FOLKENS !!!
Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.
Jeg henger meg opp i at Omega3 fra fisk kommer i listen over næringsstoffer som kan forårsake lavt stoffskifte. Noen kommentarer på dette, værsåsnill?
Sakset fra smgj sitt innlegg tidligere i tråden - fikk ikke med alt når jeg valgte siter så jeg kopierte det inn her i stedet (jeg uthevet Omega 3 fra fisk):
Sitat:
Når det gjelder Ray Peat så ser jeg at det skrives i http://lesernes.h-avis.no/artikkel.php?aid=16405
Sitat: Sitat:
Mine Spørsmål var:
Vil LavKarbo gi dem Lavt Stoffskifte i det lange løp?
- Ikke nok Glukose å konvertere T4 til T3 i Leveren?
- Kan Fett og Protein omdannes til Glukose?
Mail-svar fra Ray Peat 19/9-2011. kl: 07.48
- Protein kan omdannes til Glukose, men Fett kan ikke (bortsett fra glyserin i triglyserider).
- Men, å spise protein øker Kortison, og det Senker Stoffskiftet, for eksempel forårsaker at revers T3 blir dannet.
- Cysteine og Tryptofan (magert kjøtt, Myse, fiskekjøtt) svekker direkte Skjoldbruskkjertelen, og vil gi Lavt Stoffskifte.
- Hvis de spiser en god del Gelantin og Mettet Fett kan det gå bra, men hvis man spiser mye Magert Kjøtt og Flerumettet Fett,Omega-6 fra Planter og Omega-3 fra Fisk, er det meget sannsynlig at man pådrar seg Lavt Stoffskifte!
- Søt Frukt bør spises sammen med Protein.
- Glukose behøves for å omdanne T4 til T3 i Leveren og Hjernen forbruker mye Glukose!
Jeg syns det var rart jeg óg, men finner ikke hvor han har "beviset" for å hevde dette....... Noen andre som har funnet noe?

Sist redigert av Bestemamma : 02-10-11 kl 20:27.
|