|
Sv: Mer enn 50+ kg overvekt
Opprinnelig lagt inn av Nevalensis, her.
Skjønner at jeg ikke er den eneste som vil ned mange, mange kilo. Nærmere 140 kg og skal derfor forsøke å gå ned en hel del kg før jeg kan si meg fornøyd. Fint med et slikt forum. Funnet masse oppskrifter og tips allerede. Det må sies at jeg sliter litt med å spise alt, frykten for fett, om noen kjenner seg igjen i det? Vel, jeg forsøker. Lukker øynene og tenker på fremtiden. En fremtiden med minst -50 kg. Sukk...
Hvordan spise opp en elefant? Bit for bit. Ikke tenk på de 50 kg, sett deg delmål som er realistiske. Så er det mulig
Opprinnelig lagt inn av Måne, her.
Velkommen til oss Nevalensis 
Frykten for fett er velkjent...hvertfall for meg.. syns det var kjempeskummelt med alt fettet som skulle inntas, og ristet fortvilet på hodet for hvert måltid : "Dette kan aldri gå bra. Jeg kommer til å øke 5 kg første uken. Himmel, hvordan skal dette gå? Magesyre og alt, jeg kommer til å bli kjempedårlig!!" 
I dag har jeg skjønt at fettet er veldig viktig for vektnedgang, og at ting stopper opp om jeg ikke får i meg nok. Tåler det gjør jeg også
Kan forsatt synes at fett er litt ekkelt, men de dagene knasker jeg litt valnøtter eller mandler...det har hvertfall hjulpet meg over de verste kneikene
Etter å ha brukt 30 år av livet på å unngå fett, sleit jeg og veldig i begynnelsen. Nå går det greit.
Opprinnelig lagt inn av Drømmeren, her.
Legen sendte henvisning for meg for noen mnd siden.. fikk brev fra sykehuset om at jeg skal på samtale senest juni 2012... så er ca 1 års ventetid på samtale her... muligens enda lengre til en evt operasjon... men varierer fra sykehus til sykehus
Har du tenkt på å kanskje følge ketolysekuren og ikke bare lavkarbo. Det er jo supereffektivt for oss som har (hadde) veldig mye å ta av. Da jeg begynte hadde jeg bestemt meg for å søke om operasjon om et halvt år. Det slapp jeg, og jeg er så glad for det.
|