Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-11, 15:54   #4083
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Velkommen tilbake Nysgjerrig nok! Håper du har hatt en super tur. Blås i om det ikke ble helt lavkarbo (det er jo vanskelig å få til det på ferie uansett!). Du ser flott ut, og en uke med delvis utskeielser er ikke det verste som kan skje.

Bente1: Herlighet for en sjef du har. Han kan da ikke ha lov til slikt. Den spirende juristen i meg blir ganske provosert. Jeg har dessverre ikke kommet til arbeidsrett og lignende fag enda (tror vi skal ha det neste år?). Men alt av magefølelse sier at en slik urettmessig behandling fra overordnede ikke hører noe sted hjemme. Som blir sagt over her, så syns jeg også at du skal gå til fagforeningen og sjefens sjef. Og som nysgjerrig nok sier: Han/hun er tydelig kun en sjef, ikke en leder.

Der er det en stor forskjell! Nå fikk jeg ikke med meg som du skriver noe om du har en kvinnelig eller mannlig sjef. Men en del av meg føler at det enten er snakk om en kvinnelig sjef, eller en skikkelig mannsjåvinistisk svin.
Noen mannlige sjefer er veldig gammeldagse og mener at kvinner på jobb er mest til pynt. Og når det gjelder kvinner, så er kvinner ofte sin verste fiende. Noe som innebærer at mange kvinner ikke vil hjelpe sine underordnede opp, selv om det ikke er noen tvil om at de er dyktigere enn hva de selv er. Heldigvis gjelder ikke dette alle .

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat