Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-11, 12:56   #4078
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

God formiddag kjære venner! Har akkurat inntatt egg og bacon med min sønn til Frokost/lunch. Etter noen fine varme dager siler nå regnet ned igjen, vi får se om det lysner litt utpå dagen så jeg får meg en tur ut

Velkommen hjem Nysgjerrig nok!!! Så godt å høre at du har fått kost deg skikkelig og slappet av på ferie. Høres ut som du greide å finne en veldig fin balanse på maten på ferien din, viktig å kunne finne måter å kunne kose seg og nyte ferien på men samtidig ikke la "høykarbo-tollet" ta fullstendig overhånd. Høres ut som du har vært veldig flink med å finne en god balanse, spør du meg

Og du skjønne herlige Nysgjerrigperen, tusen tusen takk for omtanken din Og si meg - har du noe synske evner eller???? Jeg har prøvd å holde meg litt okkupert i helgen pga at jeg sliter litt egentlig. Det har vært litt stress på jobb, men mer mentalt en fysisk stress. Jeg har fått høre at jeg er for direkte og ærlig om en del ting, og vet ikke helt hvoran jeg skal håndtere det. Det er jo slik jeg er, så hvordan skal jeg "bli en annen".... Hadde en lang samtale med venninnen min fredag og også med noen andre venner i går for å få luftet hva jeg føler. Som det overemosjonelle kvinnemennesket jeg er reagerer jeg nok litt for følelsesmessig på slike ting. Når jeg i tillegg ikke akkurat er i følelsesmessig balanse pga alt med HAN, så toppet det seg litt for meg nå i helgen.... så jeg har hatt en psykisk nedtur og prøver å jobbe meg litt ut av det

Takk for svar! Og nei da: har nok ikke synske evner, bare fikk en vibb -
Er du stresset fordi du har fått beskjed om at du er for ærlig og direkte - eller? Og "om en del ting"? Hm.. Har du fornærmet noen? Traff du ett ømt punkt kanskje?
Har du mulighet til å sjekke ut hva som egentlig var budskapet?
De gangene jeg tenker at noen er for "ærlig", så bunner det mest i at jeg opplever folk som ufin. (Nå snakker jeg ikke om deg Bente, - men kun de gangene jeg har kunnet komme til å si noe sånt som at noen er for ærlig).
En dame jeg møtte på en venners venners fest sa etter 30 min at jeg var veldig hyggelig til at jeg så så bitchy ut.. Dette var sikkert godt ment, og ærlig sagt - men jeg likte det ikke.
Jeg spurte henne hva hun egentlig ville si, hva hun ville fram til og hva som var hensikten med å si noe på den måten. Hun svarte at jeg var hyggeligere enn hun trodde. Det synes jeg var en mere levelig måte å si det på...og mere enn ærlig nok.

Hvis du sier: "Jeg tror.." "Jeg opplever.." "Jeg føler..." osv så er det jo din mening og dermed lite diskutabel, hvis du har sagt noe som en påstand ("Du er / dette er.....") kan det også hende at noen oppfattet det som dirkete / bastant. Så kan det jo hende at det er en person som ikke er sterk som har opplevd deg som veldig sterk - ?

Hva sier venninden din da?

Jeg mener ikke å spekulere i om du er sånn eller sånn - men jeg sender deg noen spekulasjoner likevel.
Ikke gidd å møt deg selv i døra for et større oppgjør, ikke la noen rokke ved hvem du er - før du vet hva som var hensikten og ser deg selv som de ser deg. Oki?
Jeg oppfatter deg som blid og trivelig, reflektert og omsorgsfull. At du skal "bli en annen" som du sier synes jeg hørtes trist ut.

Hvis det kommer noen her inne som heter "Bente2" så blir jeg skeptisk....

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat