Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-11, 00:45   #11
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er uhøflig og usunt

Sitat:

– Løsningen er ikke å spise mer flesk og smør, sier seniorrådgiver Gry Hay i Helsedirektoratet. Et høyt inntak av mettet fett fra kjøttprodukter og fra meieriprodukter, har en klar sammenheng med forekomst av hjerte- og karsykdom, sier hun.

Hay oppfordrer derimot til å spise mer grove kornprodukter, mer frukt, bær og grønnsaker, magre meieriprodukter, og mindre av nettopp kjøtt.

– Det er verken ikke særlig sosialt, eller høflig, eller miljøvennlig for den del, å spise bare kjøtt og kaste potetene og brødet, mener Hay.

Jeg må bare le oppgitt over at det går an å være så usaklig jeg. Er det helsedirektoratets opgave å uttale seg om høflighet, miljøvennlighet og sosiale normer? Det er vel et tegn på at de er på vikende front og ikke har så veldig mange andre gode argumenter å komme med ... Desperat much?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat