Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-11, 21:53   #79
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lavkarbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvor har du lest det? Det har jeg aldri hverken hørt eller erfart ... Derimot er det en del grønnsaker som ikke er så bra for skjoldbruskkjertelen hvis man har hypotyreose, som blomkål, rosenkål og andre kålvekster (brokkoli er ok). Soya likedan. Flere ting også, men jeg har ikke hørt at fruktose skulle være et spesielt problem for stoffskiftesyke.

Hadde jeg enda funnet det igjen.... Men hovedinnholdet i videoen med Robert Lustig var at fructose blir behandlet annerledes av kroppen enn glucose...og senker forbrenningen om en inntar for mye av det.....Dette foredraget var i forbindelse med metabolsk syndrom og hyperinsulinemia...... Fructose har en dårlig virkning på disse problemene og mange med metabolsk syndrom hyperinsulinemia har i tillegg hypothyriose..... Derfor er det jeg mener at fructose er dårlig for de med hypothyriose.....

Vel, egentlig mener jeg at fructose er dårlig for alle, men det er en annen sak.....

Sist redigert av Bestemamma : 01-10-11 kl 21:59.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat