|
Sv: Hvor viktig er det for deg at familien spiser det samme?
Det er veldig viktig at vi spiser nogenlunde det samme, og samtidig ja.
Samling rundt middagsbordet er hyggelig og viktig for oss.
Vi spiser relativt lavkarbo hele familien, i den forstand at vi lager mat fra bunnen av, ingen raske karbo osv, med fokus på gode råvarer, men mann og barn får i tillegg noe grove kornprodukter, poteter etc, hvis de har lyst til det. De er alle slanke og sunne. (De spiser i tillegg frukt etc til dessert, og lever variert)
Nå er jo ikke jeg "på slankern", men barna er for så vidt vant til at vi spiser litt ulikt, da jeg ikke spiser kjøtt. De vet at jeg er opptatt av hva som føles bra å spise for min kropp.
Matlaging kan til tider være en utfordring, men synes stort sett det går bra. Har de innimellom ektreme ønsker, som risengrynsgrøt på en lørdag feks - så får de det, (*mens jeg grøsser litt*) men jeg har alltid mine egne alternativer på lur i sånne tilfeller. Det synes de er helt greit. Jeg sier da ofte at "jeg har mer lyst på dette, som er superbra for kroppen min"
Ellers digger barna heldigvis de fleste lavkarbovarianter av mer ordinære retter, som feks pannekaker, jeg lager stort sett alltid lavkarbovarianter av høykarbo-mat, der det er mulig.
|