|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Jeg drømmer ikke at jeg flykter, men jeg drømmer ofte at jeg ikke får til å bevege meg. At jeg prøver å gå, prøver å krype, men at beina ikke vil adlyde meg. Noen ganger så vet jeg nesten ikke om det er på ordentlig eller om det er en drøm. Men jeg får litt panikk når jeg ikke får beina med meg og ikke klarer å gå. :-(
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Ja, åååh! Det er helt forferdelig! Som om de nærmest er sementert til bakken ...
Drømmer der man opplever at man er lammet er ganske vanlig og bunner i et fysiologisk fenomen der viljesstyrte bevegelser er "skrudd av" mens du sover. Det er faktisk for at man skal kunne drømme trygt, og ikke slå folk, hoppe ut av vinduet eller tisse i klesskapet...
Ubehaget kommer når hjernen er mer våken enn kroppen og du oppdager at du ikke kan røre deg. Personlig blir jeg ikke redd, men sinna, kaster all drømming overbord og konsentrerer alle krefter om å lage lyd eller løfte en hånd. Og våkner etter en liten stund, med et rykk eller grynt, helsvett og full av adrenalin... Min underbevissthet liker virkelig ikke å være fanget
Opprinnelig lagt inn av Supera, her.
Superhelt-drømmer...Enten flyr jeg som Superman, ellers så har jeg andre spesielle evner.
Har alle slike drømmer, eller er det bare jeg som biter meg merke i dem?
Ikke superhelt-drømmer, mer superagent-drømmer , folk skal oppspores, dekkord utveksles, romstasjoner bordes og gjennomsøkes med våpen i hånd - uten at man blir oppdaget og ikke minst en veldig signifikant kopimaskin. Det siste der overgår mine drømmetolkeevner... Jeg befinner meg tydeligvis på drømme-nivå med 9-årige gutter, eller hva?