Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-11, 08:31   #24
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lav-karbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Nå ble jeg nyskjerrig her... HVILKE plager er det du hadde?

Jeg hadde kronisk bihulebetennelse on/off fra jeg var 8 år (var veldig syk da og allmentilstanden ble svært svekket etter noen kraftige antibiotikakurer... før den tiden man visste at probiotika er nødvendig etter) til i fjor.
Jeg hadde alltid trange mellomører: "dotter" i ørene og væske i mellomøret
"Alltid" skikkelig seigt snørr og tett i nesa.

I voksen alder fikk jeg i tillegg:
Væskeansamlinger i leggene, ømme legger
Betennelse i underarmen
Symptomer på cubital syndrom (lillefingre og ringfingre som dovnet "frea håndleddet og utover" om natta)

At dette hadde sammenheng med mel fant jeg kun ut etter å ha vært uten alt mel i 6 måneder og så kjørt provokasjonsfase (3 dager med mye rugmel, 1 dag opphold, 3 dager med mye bygg, 1 dag opphold, osv)

Jeg hadde faktisk ikke lagt merke til at mesteparten av disse plagene var borte (med unntak av cubital-greiene og ødemene) før de kom tilbake. Da ble jeg skremt fordi det var så snikende og påvirket meg så mye. (Jeg reagerte også kraftig på melk under melke-provokasjonen - men det var et rent magesymptom... )

I den samme provokasjonsfasen ble jeg også tristere og surere. Det er jo vanlig når man føler seg dårligere.

Og når jeg begynte å legge merke til det er det bare så F-A-N-T-A-S-T-I-S-K å kunne puste fritt gjennom nesa - hele tiden! (Og bittert å gått 30 ÅR!!! med unødvendige problemer.) For ikke å snakke om at god søvn er deilig.

Sist redigert av smgj : 29-09-11 kl 08:36.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat