|
Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lav-karbo usunt?
Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.
Nå ble jeg nyskjerrig her... HVILKE plager er det du hadde?
Jeg hadde kronisk bihulebetennelse on/off fra jeg var 8 år (var veldig syk da og allmentilstanden ble svært svekket etter noen kraftige antibiotikakurer... før den tiden man visste at probiotika er nødvendig etter) til i fjor.
Jeg hadde alltid trange mellomører: "dotter" i ørene og væske i mellomøret
"Alltid" skikkelig seigt snørr og tett i nesa.
I voksen alder fikk jeg i tillegg:
Væskeansamlinger i leggene, ømme legger
Betennelse i underarmen
Symptomer på cubital syndrom (lillefingre og ringfingre som dovnet "frea håndleddet og utover" om natta)
At dette hadde sammenheng med mel fant jeg kun ut etter å ha vært uten alt mel i 6 måneder og så kjørt provokasjonsfase (3 dager med mye rugmel, 1 dag opphold, 3 dager med mye bygg, 1 dag opphold, osv)
Jeg hadde faktisk ikke lagt merke til at mesteparten av disse plagene var borte (med unntak av cubital-greiene og ødemene) før de kom tilbake. Da ble jeg skremt fordi det var så snikende og påvirket meg så mye. (Jeg reagerte også kraftig på melk under melke-provokasjonen - men det var et rent magesymptom... )
I den samme provokasjonsfasen ble jeg også tristere og surere. Det er jo vanlig når man føler seg dårligere.
Og når jeg begynte å legge merke til det er det bare så F-A-N-T-A-S-T-I-S-K å kunne puste fritt gjennom nesa - hele tiden! (Og bittert å gått 30 ÅR!!! med unødvendige problemer.) For ikke å snakke om at god søvn er deilig. 
Sist redigert av smgj : 29-09-11 kl 08:36.
|