|
Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lav-karbo usunt?
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Nå ligger faktisk stoffskiftet mitt i normalskiktet uten medikamenter, men det er mulig jeg skal undersøke litt nærmere om jeg burde begynne på noe igjen, og da må jeg nok igjen til en lege som har bedre greie på det. Fastlegen jeg har nå nektet meg faktisk T3, han mente det ikke var noen vits i, og avviste blankt at det hadde noen virkning, selv om jeg fikk smerter i beina uten T3 og de forsvant når jeg tok det ...
Men til temaet - jeg opplevde forverring etter ketosebasert kosthold, etter å ha følt meg bedre en stund. Jeg gikk også VELDIG raskt opp i vekt etter at jeg ikke klarte å holde meg på det kostholdet lenger. Så for meg med Hashimoto's og binyrer som ikke fungerte optimalt er ikke dette et gunstig kosthold. Jeg har også slitt med sukkersug i perioder, og har også kommet frem til at gluten og melkeprodukter er det jeg tåler dårligst. Mye likt her altså 
Leger har så mange rare meninger. Min (X-)lege mente at "ødemene som forsvant" (i 30 grader, stillesittende, mens jeg 3 måneder tidligere hadde hatt store problemer i skarve 25 grader på en norsk sommerdag) og kiloene som forsvant bare var "placebo". (Jeg byttet til Erfa vhja en privat lege etter at fastlegen avslørte at han "overhodet ikke vurderte Erfa". Selv uten kjennskap til medikamentet. Punktum. )Vel - virkningen vedvarer... 
Ja, lavkarbo trenger jo absolutt ikke å være under 50. Mange av oss opplever positive virkninger av "lavkarboprinsippene" lenge før det.
Det jeg ville si er at om du har antistoffer så bør du se på denne boka
http://www.amazon.co.uk/Why-Still-Ha.../dp/1600376703 Ikke se deg blind på tittelen. Den omhandler mye om de bakenforliggende tingene i Hashimotos/Graves og indirekte sier den også en del om hva man kan påvirke selv.