Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-05, 15:29   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Matpakke-forslag/skolemat

Håper ikke du tar dette ille opp, - men hvordan har Fedonisten klart å få en så kresen unge da ??

Min erfaring er at unger som "ikke liker noe" egentlig liker både det ene og det andre. Det er kanskje en prøving av grenser ? Den bakeepisoden tyder jo på noe slikt. Har selv sett at unger spiser alt mulig ute, men hjemme "liker" de det ikke fordi de vet de får noe de liker bedre ! Smarte små ........ Svigerdatter som er utdannet faglig leder i barnehage sier det er utrolig hva ungene spiser - foreldrene har mange ganger problemer med å tro at ungene har spist ditt eller datt fordi "det har h*n aldri likt/spist hjemme".

Slenger meg på Anne sitt svar jeg. Og unger går skjelden sultne lenge av gangen. Hun vil ikke lide. kan jo prøve med det du har sett/hørt hun spiser andre steder. Spiser hun det ikke får hun ikke noe annet. Ikke noen tvang, - men det som serveres er det som severes. Ingen spesialbehandling. Det høres hardt ut, men noen ganger må man dessverre ha "et lite helvete" noen dager for å få dem innpå riktig spor. Syns det er verdt et forsøk jeg. Tenk for mye lettere det blir for alle sammen. Den metoden hjalp meg mange ganger da min unge var i en ekstrem lang trassalder.....

Men jeg lurer jo også på det Lise spør om, HVA er det hun liker da ?