Dårlig start ...
Heisann!
Forholdsvis ny frøken her inne, har ikke skrevet så mye - men har lest på forumet hver dag. Utgangspunktet mitt er en høyde på 1.63 og en startvekt på 129,7. Har gått ned 25 kg siste årene, stått stille i et halvt år frem til våren - lagt på meg 6 kg igjen i sommer. Har da styrt på og telt kalorier og har hatt en "norsk" forhold til karbohydrater - dvs ganske mye.
Begynte på atkins forrige mandag, altså litt over 1 uke siden. Selve kosten og endringen i forhold til det har gått kjempebra. Gikk ned mellom 2-3 kg innen fredagen - mest vann tenker jeg, men var nå i ketose. Var på hyttetur i helgen, og klarte å holde meg til lavkarbo der også. På hytta har vi vært mye i fysisk aktivitet. Gjort hytta vinterklar, vært mye i båt og satt + trekt flere garn 2 dager på rad, rensket disse og diverse andre ting. Noe som resulterte i supergangsperre muskler på bakside av lårene og armene. Og jeg vet at kroppen holder mye mer vann når musklene er stive. Så da jeg kom hjem på søndag var vekten det samme som fredag - helt ok. Livmidjen var minket 2 cm, så det hjalp på humøret. På søndag kveld fikk jeg feber og en kraftig forkjølelse - og den sitter i ennå. Jeg har klart å spise lavkarbo for det, og holde meg til kostplanen. Men nå har jeg gått opp i vekt - nesten 2 kg Vet at det mest sannsylig bare er sykdom og vann - men det var ikke denne starten jeg ønsket meg. Noen som har noe trøstende gode råd? Skal jeg bare fortsette på vanlig lavkarbo mens jeg er syk? Og helt til sist - noen gode råd for å få magen til å fungere skikkelig - har ikke fått skikkelig av meg siden torsdag, og jeg drikker MASSE vann.
Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne - jeg har en laaaang vei å gå. Første delmål 120 kg innen oktober.
Klem Ennah
|