|
Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Har ikke noe i mot at folk uten barn engasjerer seg i den altså, men er jo litt påfallende at folk uten barn skal ha så mange meninger om nettopp dette Akkurat som andre skal ha meninger om en hel masse andre ting de overhodet ikke har noe praktisk erfaring med. Folk må gjerne ha teorien i orden, men det er desverre praksisen vi må forholde oss til, til syvende og sist.
Barn kan sikkert spise ketogent, for all del. Ser ikke at noen av legene eller "guruene" som er pro lavkarbo mener at dette er noe å satse på, så da forholder jeg meg til det.
Skal man ta denne helt ut så må man kun bruke leger som har kjent aktuell sykdom på kroppen. Sikkert ikke en ulempe, men ikke noe krav mener nå jeg. 
Ellers er jeg da enig i at "ekstrem lavkarbo" kun bør brukes ovenfor barn i - ekstreme tilfeller (da muligens barnefedme), men ikke som hverdagskost for "standardbarn"... Det håper jeg kom fram i det jeg skrev.