Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-05, 09:15   #37
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk
Thumbs up

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av Nille

Kjempeinteressant det du forteller Ziggy ! Skal laste ned på PC'en hjemme (er på jobb nå). Det er godt mulig at denne modellen lett lar seg implementere i et tradisjonelt Atkins Kosthold også, - bare at man har litt mer strukturerte rammer å sette det inn i !! Jeg mener for de som har problemer med å finne "sin Atkins" om du skjønner hva jeg mener !

Joda Nille, jeg skjønner godt hva du mener..og er helt enig med deg!

Husker selv usikkerheten jeg følte når jeg skulle gå over fra introduksjonen til vedvarende, kan jeg... skal jeg... er det for mye.... er det for lite... ødelegger jeg alt nå...

Det er nettop derfor et slikt verktøy som Calculus Vitus er til stor hjelp, ikke minst for meg i kampen om en god helse og tilnærmet normal vekt...

Og husk forskjellen mellom kroppens behandling av fett og proteiner.

For store mengder med protein i kosten fører bl.a. til at kroppen omgjør overskuddet av proteinene til glukose gjennom en prosess kalt glukogenese i leveren. Denne glukosen blir så enten benyttet som energi, eller den blir lagret som kroppsfett.

Fordøyelsesprosessen vår kan, i motsetning til ved karbohydrater og proteiner, bare ta opp en begrenset mengde med fett. Opptaket av fettstoffer gjennom fordøyelsessystemet er fysisk begrenset til 12-15 gram pr. time, uansett hvor mye fett det forefinnes i maten som fordøyes. Alt fett over denne mengden vil derfor bli utskilt gjennom avføringen.

Det er derfor man kan si at en kalori ikke bare er en kalori, og at energi inn ikke nødvendigvis er lik energi ut. Men spiser man for mye fett så er det nettop det som skjer...det kommer ut isteden for å bli lagret som overskuddsenergi i form av fett på kroppen...

.

Sist redigert av Ziggy : 18-10-05 kl 09:38.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat