|
Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt
Opprinnelig lagt inn av nightly, her.
Og jeg reagerer på at mange her inne konsekvent avviser all kritikk om lchf.. "tullball" "vrøvl" "legene aner ikke hva de snakker om"
Nå er ikke jeg en ekspert heller, men jeg vil tro at den norske legestanden vet litt mer enn en gjeng som har lest seg opp på nettet... Og informasjonen de får kommer jo fra, nettopp, de som har tjent seg rike på bøkene de har skrevet om dette kostholdet....
Jeg må bare kommentere en gang til
Mange her inne avviser konsekvent kritikk om LCHF. Svært få gjør det uten å samtidig henvise til forskning på området...
Hvis jeg skulle sitte og tro at legestanden vet mer enn en gjeng som har "lest seg opp" på nettet ville jeg i dag ikke være istand til å begynne jobb om to uker - men heller innlevere en uføresøknad til NAV... takket være min egen kjennskap til egen kropp, mitt eget initiativ, en god fastlege og en svært god privat lege - ser det nå ut som om jeg kommer til å bli frisk - ihvertfall er jeg tatt på alvor av noen som ikke er så rask til å gi diagnosen ME selv om mange faktorer tilsier at det ikke kan være ME.
Det å være kritisk til påstander uten kildehenvisninger anser jeg som sunt - hvis alle skal være enige med alle eksperter og tro blindt på alt som sies ville vi ikke fått utvikling på noe nivå i verden 
Dessuten ligger det veldig mye god faktainformasjon og forskningsresultater ute på nett - en ferdig utdannet lege som ikke helt har motivasjon til å være nysgjerrig nok til å sette spørsmål ved sin egen lærdom er ikke lengre en god lege spør du meg... sånn er det jo i arbeidslivet ellers også - skal man godta alt for god fisk - blir det ikke mange nye oppfinnelser å se 
|