|
Sv: Lavkarbosnop i ukene?
Det er ikke ille, MEN du har tydeligvis et søtsugproblem, og ofte blir det verre når det får "mat"...
Du må selv finne ut av hva som er riktig vei for deg. Kanskje er nedtrapping/stubstitutt-ering (bytte ut noe veldig godt, med "nestbeste" og på den måten trappe ned) det som passer deg - kanskje vil du heller gå "cold turky"...
Iallfall kan krom-tabletter og kanel hjelpe i en overgangsfase siden det jevner ut blodsukkeret.
Og - ikke fall for fristelsen til å erstatte mat med "sunn snop". Om du er en av dem som reagerer med blodsukkerstigning etter selv lavkarbosnop vil dette være et bidrag til å kjøre av sporet. Spis iallfall skikkelig mat først - før du faller for fristelsen. (Ikke tenk at da får du næring fra både mat og snop - sannsynligvis hadde du spist mye mer snop uten maten... og kroppen trenger mat selv om den vil ha snop. )
Vel - dette var iallfall mine 5cent ut fra min erfaring/tanker... (Som ramla ut på "noe søtt etter maten"-kjøret i ferien... Nå er det tannpuss eller 2--3 druer ved søtsug som gjelder for min del... )