Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-11, 13:07   #13
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Dette blir ei "trist" jul

For det første - julemat er jo nesten optimal ketolysemat - ribbe er jo masse fett, proteiner og ingen karber. Pølser er ikke så ille, ikke surkål heller. Du kan koke blomkål i stedet for poteter, og sjy er perfekt som saus. Til dessert kan du lage dronning mauds pudding, perfekt for gjemming av mandel. Premien kan være hjemmelaget marsipan med sukrin. Lag karbovennlige karameller og småkaker, sjokolade og kanskje bounty. Da får du både middag og kos. Kanskje en ostekake også.

For det andre - det er jul kun en gang i året. I fjor kjørte jeg frislipp i en uke. Begrenset inntak litt i de dagene uten familieselskaper, men spiste ellers det jeg hadde lyst på. Gikk opp noen kilo, primært vann, og de forsvant heldigvis etter en uke med streng ketolyse. Jeg er (desverre) ikke av de som blir dårlige av høykarbo-mat. Det at jeg vet kan spise det jeg vil to ganger i året (har også en ukes frislipp på sommeren) hjelper meg til å holde den smale sti de resterende 50 ukene. Har jeg kjempelyst på pasta, kaker, potetgull eller noe annet "fy-mat" kan jeg pushe meg selv, for jeg vet at det ikke er sånn at jeg ALDRI kan spise det igjen. Da hadde jeg sikkert bare endt med å sprekke, og ikke nødvendigvis klart å hente meg inn igjen. Sett en dato for når det er slutt, før du begynner på karbo-mat, da blir det lettere, er ikke bare sånn at du "skal spise lavkarbo igjen etterhvert"...
Beklager, ble et langt innlegg dette, bær over med meg =)