|
Sv: Ang. slankeoperasjoner
Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.
Ja, om noen velger å legge seg under kniven, har de gitt opp. Da har de gitt opp å gå ned i vekt på lavkarbokosthold, mener jeg. Det er jo det som er hele poenget mitt. Dette er er LAVKARBOFORUM!!
Ja, og de ligger også på et LAVKARBOKOSTHOLD!
Snakk om å drite på leggen altså.. Og å komme med sånn guffe i en alder av 41 da...
Og bare det å si at en slankeoperasjon er en snarvei.. Da snakker vi alvorlig uvitenhet.. Sett deg ned og les LITT om emnet, skal love deg du blir overrasket! Det er en beslutning mange bruker årevis på å klare å ta, og mange får store problemer i ettertid.
Æsj, nå ble jeg forbanna altså.. Makan..
Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.
Nå har du bæsja i skuffen, Olive Oil... 
Ja det var jo mildt sagt..
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Om man klarer å godta at å være tynn ikke er det ultimate svare på alle ens problemer så trenger man vel ikke psykolog og psykiater for å takle overvekta.
Og som jeg sa tidligere, det er fullt mulig å spise seg frisk selv om man ikke blir slank, til og med ernæringsekspertene sier jo nå at det går an å være overvektig og likevell sunn og frisk.
Jeg har vært overvektig hele mitt liv (endel av det i hodet, men mye av det reelt). Jeg har blandt annet fått beskjed om at jeg ikke kunne få barn, at jeg lå på grensen til diabetes osv. Men jeg har snudd dette vha å legge om kostholdet, og ikke minst hodet. Jeg er fortsatt langt, langt unna en normal BMI, men jeg er mye friskere inni enn jeg noengang har vært. Uten å operere! Jeg har jo til og med fått barn, noe som visstnok var umulig for meg....
Sannsynligvis ville jeg lettere fått jobb, oppmerksomhet o.l om jeg lot meg operere, men for meg betyr det mye mer å vite at resultatene jeg opplever kommer av bevisste valg jeg tar hver dag. Selv om det ikke synes utenpå.
Seriøst Carisma? Virkelig..?
Og "Jeg har vært overvektig hele mitt liv (endel av det i hodet, men mye av det reelt)"
At du føler deg overvektig spiller da ingen rolle overhodet vel! Altså.. Nei jeg er målløs.. Hva har DET med saken å gjøre? Trenger ikke slankeop. når man TROR man er overvektig vet du..
Og vet du.. Her snakker vi om alvorlig fedme, og så kommer du med dine "overvektig i hodet" og "på grensa til diabetes" og snakker om å spise seg frisk.. Thats rich!
Hvem er du som setter deg på din høye hest og ser ned på de som tar et valg for å muligens redde sitt liv?
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Jo ALLE greier det! Men så lenge det finnes snarveier der ute, eller det som ser ut somsnarveier, vil mange heller velge det.
Snarveier.. Bare det utsagnet sier alt..

"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
|