|
Sv: Fedon advarer mot lavkarbohysteri
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Jeg syns min lille kommentar har avstedkommet ufortjent mye rabalder. Jeg gjør derfor her et forsøk på få det hele ned på jorden igjen.
BenteR skrev:
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
...altfor mange er på "LCHF-diett" helt på egenhånd, og det eneste de gjør er å sulte kroppen sin. Og disse er en del av det som kalles lavkarbohysteri.
Det BenteR skriver her (uten forbehold) er at de som starter på en LCHF-diett helt på egen hånd gjør det på feil måte, slik at "det eneste de gjør er å sulte kroppen sin", og dermed blir en del av det som kalles lavkarbohysteri.
Det var dette jeg tok utgangspunkt i da jeg mente hun kanskje hadde lite tiltro til sine medmennesker når det gjaldt deres evne til å tilegne seg kunnskap om kosthold. For det er nemlig mange som helt på egenhånd redder sin egen helse, uten hjelp av dr. Andersen eller dr. Lindeberg eller en fastlagt "filosofi" man kan velge her på forumet.
Nå vil naturligvis BenteR hevde at "det var jo selvsagt ikke det jeg mente...".
Men, det var det hun skrev.
-
Det var ikke det hun skrev, tenk!
Du siterer jo selv at hun sier: altfor mange
Dersom man leser rundt på forumet her, er det mange som er veldig flinke til å lese og lære og bruke tid på å sette seg inn i hva de har begitt seg ut på. MEN, det er også mange som kommer inne her og begynner sitt første innlegg sånn:
Nå har jeg prøvd meg på lavkarbo på min egen måte i flere uker og jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke går ned. Jeg spiser litt CC til frokost, litt salat til lunsj og en kyllingfilet med en halv tomat til middag. Er kjempesulten og slapp og skjønner ikke hva jeg gjør galt....
(Fritt etter min hukommelse )
Og ikke prøv å si at sånn er det ikke, for det er det faktisk!
|