|
Sv: Ang. slankeoperasjoner
Heisann. Jeg har vært her å vaket lenge og moret meg mye over mange diskusjoner. Denne tar virkelig kaka synes jeg. Alle forumer har temaer som ikke angår hovedtema og for meg kommer moderat lavkarbo til å stå i fokus resten av livet.
Jeg har gått ned over 50 kg på en annen omdiskutert metode og jeg tror alle og enhver må finne sin måte å redusere vekten sin på. Poenget er at man ikke faller tilbake på gamle synder.
Jeg vurderte operasjon, men fant det for risikabelt. Enhver form for narkose er risikabel og når man i tillegg er ekstremt overvektig så er det enda større risiko og når man i tillegg skal inn i magesekk og tarmer så er det enda værre. Jeg torte rett og slett ikke med en BMI på nesten 50. Nå er den på 30 og resten av overvekten får forsvinne gradvis samtidig som jeg lærer meg å leve med lite karbo.
Uansett så har alle behov for å prate om forskjellige ting og her hvordan de har lykkes med å oppnå sin nye vekt. Av den grunn så synes jeg hele denne tråden noe merksnodig, for det er jo lavkarbo er jo ikke bare en måte å miste vekt på det er jo også en måte å leve på.
|