|
Sv: Ang. slankeperasjoner
Må si jeg syns det er skikkelig hyggelig å lese at enkelte mener jeg ikke hører hjemme her på forumet. Ja, for jeg har jo gitt opp jeg, som lot legen sende en henvisning for meg da BMI'en min bikket 40, etter å ha vært overvektig hele livet. Jeg er visst ikke så opptatt av lavkarbo heller har jeg skjønt, selv om jeg har levd lavkarbisk i mer enn 4 år, for jeg leter åpenbart etter den letteste utveien. Ja, for det er jo veldig lett å muligens måtte slite med diare resten av livet, å måtte ta en hel cocktail av vitamintilskudd hver eneste dag resten av livet for ikke å snakke om alle de andre tingene man risikerer både under selve operasjonen og i etterkant. Har du i det hele tatt lest godt gjennom slankeoperasjontrådene her? Ser det virkelig ut som om det er en gjeng som ikke har prøvd alle mulige måter på å bli kvitt overvekten sin? Husk på at det er ikke snakk om bare 20 kilo her, vi snakker over 40-50-60-70 kilo overvekt og mer, ofte med sykdommer relatert til dette, f.eks. diabetes. For mange er slankeoperasjon rett og slett livreddende.
Jeg er heldig, jeg behøver sannsynligvis ikke operasjon og det er også min største motivasjonsfaktor. Det ser ut som om kroppen min har blitt rebootet etter fødsel og ammeperiode, og at den nå skjønner at det er helt greit å gi slipp på kiloene. Jeg gikk nemlig opp i vekt på lavkarbo før jeg ble gravid, men ga likevel aldri opp. En operasjon er en siste utvei, ingen enkel utvei.
Sist redigert av Cyan : 25-09-11 kl 12:38.
|