Tråd: B12-mangel
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-11, 21:48   #23
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: B12-mangel

Da har jeg og fastlegen min i fellesskap funnet ut at jeg allerede i 2004 hadde en B12 på bare 137....Altså tok doktordama feil i sin formodning om at mitt nåveærende kosthold hadde skyld i min lave B12 (129).......
MEN det visste jeg jo!!!! Nå har jeg beviset og takk for det.....

Nå er det slik at referanseverdiene har blitt litt endret fra 2004 til i dag...fra 115-600 til 138-652.
Tror ikke de har endret innholdet i testen bare økt nedre og øvre referanseområde fordi mange har det dårlig ved så lave verdier....Kan jeg jo skrive under på med en gang.....

Men til min nåværende B12-status.....Tenker dere er spente nå......

Ok, for to måneder siden var den 129 -for en måned siden var den 139....nå er den 144.... Det går oppover!!!! Men jeg er ikke førnøyd med farten og vil ha en sprøyte tout suite!!! Jeg vil ikke ta tabletter...tar altfor mange som det er allerede og jeg blir stresset av slikt....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat