|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.
Gratulerer med fin nedgang Pruttilutt!!! Stå på videre!!
Takketitakk 
Her mangler kun et helsikkes langt gardinbrett som skal monteres i morgen, så er vi faktisk ferdige med stua på over 50 kvm! Gardinbrettet må vi være tre stykker for å montere (det er 5 meter langt), så skal bli greit å få det opp fra gulvet. Har fått hengt opp både persienner og blomsterbrettet under vinduet, så nå er blomster og potter satt opp i tur og orden. Nå skal vi henge opp et gedigent speil og noe bilder, så tror jeg at jeg sier meg ferdig for i dag. Spist 3 pruttilapper samt en atkinsbar (sorry, prinsippet røk litt), så tror jeg skal steke min herlige, fantastiske versjon av stroganoff til kvelds.
Fikk ikke jobben jeg var på intervju på forrige uke, men får jo bare fortsette letingen. Må skifte fastlege en av dagene, og sende en illsint epost til NAV. Dette er uholdbart! Tromsø har meg registrert som sykemeldt og har følgelig sendt alle papirer ned til Bodø for registrering (for over en uke siden), og de har "ikke fått de" - noe Tromsø sier er latterlig. Så, da mener jeg også at det er latterlig. Så lei av alt som har med NAV å gjøre, og dere vet jo hvordan jeg har hatt det med de ila. sommeren... Knakk rett som det var sammen i morges, og har rett og slett vært sur (og det er sjeldent jeg er) i hele dag. Nå tar det seg opp humørmessig når jeg får drive med interøret og ser at alt vi har lagt ned tid og energi i faktisk tar form! Og, jeg skulle ønske jeg hadde tatt før-bilde av alt, så hadde dere fått se for en vanvittig renovering vi har gjort! Fra mørke koreaplater, vinrød tapet, mørke gardiner og et kaos av bildeoppheng til lyse vegger med matchende tapet, hvite vinduslister og et litt mer sortert og selektivt veggoppheng. Blir så fint atte! Råstolt over mamma som har tviholdt på "nei, æ skal ha det mørkt" til "æ e såååå stolt over dæ", for det har vært litt av en omvelting her. Og en kjapp gjennomgang; vi har malt kjøkken+gang, 50 kvm stor stue, kontor og spisestuen, noe tapet på to vegger i stua, maling av taklister, kantlister og diverse møbler - totalt bruk av penger inkl. utstyr og maling+tapet= *trommevirvel* 2800,- Da inkl. tapeten til 900,-! HERLIG! Vi (jeg fikk pressa gjennom) har solgt noe hagemøbler + sofa + radio fra 1953 + en hylle i flammebjørk i forkant av oppussingen, så det gikk jo opp i opp. Mye babbel fra meg nå, jeg klarer ikke konsentrere meg stort om annet enn maten og oppussingen; begge gir meg glede - og gleden jeg har skal ikke bli knust av hindringer i veien!!
Håper dere har en fin fredag. Hører vaskebøtta klirre i stua og idol på full guffe, så skal gå i stuen jeg også. Tenker på dere alle. Klem