Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-11, 11:52   #3913
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Vet du Bente; den tanken har slått meg og. På tirsdag landet jeg på 6,65 g kh, de siste to dagene på 5,2 g (bruker å spise samme meny to dager på rad). Og fra tidligere har jeg sett at jeg får "reaksjonen" først to dager etter feilskjær. Jeg husker i vinter så fungerte det best da jeg lå under 5 g pr dag Det er ikke mye slingringsmonn da nei... Ja ja.

Veldig kiipt at du må være så streng altså, men hjelper det så er det jo kanskje det som må til, altså

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Tittei

Ned 1200 gram siden onsdag. Tisser som en gal.
Oppussingen går litt i stå, trolig fordi vi snart er ferdige og er ganske leie.
Selvfølgelig ble det krøll i utbetalingen fra NAV - igjen - så etter noen gråterunder og telefonrunder, satser jeg på at det går ila neste uke. Dette betyr at det blir vanskelig i helgen, men jeg lar heller være å spise enn å trøkke i meg brød. Magen begynner regulere seg igjen, og mamma er overbevist om at den ånden jeg har er fra en annen dimmensjon - så da er jeg i ketose. Finner ikke stixene heller, men tror jeg er i stand til å kjenne det sjøl. Er litt sulten fra tid til annen, men er såpass streng at jeg ber kroppen ta seg sammen og at jeg ikke orker noe mental sult. Så det så.

Vært mye her de siste dagene, men jeg har vært i godt humør og har det fint. Lest flere gang daglig her og følger med

Holder fast ved 98,8-97,6=1,2 kg

Åååå sdet var kjempe-kjekt å høre Pruttis , deilig at vekta går nedover og at du kjenner at du virkelig vil det nå! Håper det ordner seg mae NAV så snart som mulig, slik at du også har penger til å gjøre ting slik du vil!
Sulten regulerer seg nok inn etter litt tid, når omstilling er over. Jeg er veldig enig med Appelsinpiken sier om sult på lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Når jeg spiser brød, og blir sulten (rett etterpå), så blir hele kroppen sulten (pga blodsukkersvingig?)
Men når jeg går for lavkarbo, og blir sulten, så er det kun magen som er sulten. (Og derfor klarer jeg å sitte fullt fokusert på forelesning uten å ha spist frokost.)
Så: heller sulten på lavkarbo enn "mett" på høykarbo.

Jeg målte cm i går morges. Det var sikkelig nedtur. Har gått OPP nesten 4,5 cm fordelt over hele kroppen sammenlignet med før jeg havnet på sykehus. Jeg skylder på alt for mye godteri fordelt over alt for mange dager.Men snikmålte meg i morges igjen. Og plutselig hadde jeg gått ned noen cm. Blant annet 2,5 cm i midjen (fra i går!?). Jeg kan umulig ha målt samme sted! Krysser fingrene for at jeg faktisk har målt samme sted!

Heller sulten på lavkarbo enn "mett" på høykarbo synes jeg var utrolig godt sagt altså. Jeg er så enig med det du sier her!

Jeg krysser også for at du har målt samme sted, kjempebra at målene går ned, piken!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat