Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-11, 08:26   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det vanlig å få veldig lite energi når man er i ketose?

Du høres akkurat ut som meg ...
Jeg har funnet ut over tid at min kropp er i stadig endring i forhold til behov. Noe av det mest bemerkelsesverdige er hvordan den forholder seg til årstider, det er skikkelig evolusjonært riktig, faktisk. I sommerhalvåret spesielt blir jeg helt ape om jeg er veldig lav på karbene, og den har generelt et økt behov for grønt nå enn før. Før var det ingen forskjell for meg om jeg spiste bare kjøtt og egg, eller om jeg kjørte på med grønnsaker. Så nå i det siste har jeg igjen gått inn for å spise så mye grønt som overhodet mulig, til og med bittelitt belgefrukt, for å få opp mengden karbohydrater i kostholdet. Det ser ut til å funke, sakte men sikkert, og jeg har noe mer energi enn ellers. Jeg tar også kokosolje og Udo's som kosttilskudd, og har en formening om at det gjør meg litt mindre ullen i hodet, og litt mindre vondt i kroppen. Men det tar noen uker før jeg kjenner det på kroppen.

Med mindre man trives med det, så er det ikke noe mål i seg selv å ligge lavest mulig på karbene. Man kan fine ligge på 50-70 gram karbohydrater uten å måtte la fettet vike, altså. Kjør gjerne på med litt ekstra stivelsesrike grønnsaker, som f.eks rød paprika, løk, etc.

Ellers, om dette vedvarer ville jeg nok tatt en tur til legen og sjekke både stoffskiftet, men også jern/ferritin og b12. Ubalanser på alle disse områdene kan gi symptomer du beskriver.
Går du på stoffskiftemedisiner? Det er kanskje mulig at du burde få justert dosen din.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat