Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-11, 21:03   #3821
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Damen i butikken (Life) sa at hun hadde hørt rykter om at Sunkost hadde fått det inn - fordi det var like om hjørnet at det ble godkjent. Og at hun trodde de kom til å selge det hvert øyeblikk..

På den annen side så er jeg redd for at søtbehovet melder seg hvis jeg dytter i med (stevia)søte ting... You see?

Tror nok det er like om hjørnet ja.

Rent fysisk søtbehov gir det ikke altså. Stevia er ikke noe kunstig kjemisk stoff eller noe som påvirker insulin eller noe slikt. Det er egentlig en krydderurt, og kan sammenlignes med oregano, basillikum, timian osv og gir ikke noe mer fysisk virkning en de gjør, så fysisk er det ikke farligere enn å krydre maten.
Om det for enkelte allikevel kan gi et psykologisk behov vet jeg ikke, men om man i så tilfelle holder seg til Stevia og ikke tar noe med sukker, så burde jo ikke det være noe problem heller, om man er bevisst på det

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat