Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-11, 17:26   #3803
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Du vet nå meg, Bente. Jeg kan regelrett be folk holde snuten att og konsentrere seg om sitt eget kosthold før de kommer til meg å peker finger.
Har fått noen mindre koselige kommentarer ila. dette året, faktisk flere enn det jeg fikk da jeg var 124 kg, og det kan provosere en gråstein! Jeg lærte kjapt det er fånyttes å prøve forklare, for motargumentene er så inngrodde i folk flest. Dessverre. Jeg har fått morfar til å forstå prinsippet, og han støtter 100000 prosent. Dette er en 80 år gammel herremann som er oppvokst på fett, grønnsaker og kjøtt, så for han er det ikke så langt unna det han var vant til i ungdommen. Merkelig det der.

Hvis folk har et problem med det du spiser... Vel, da er det de som har et problem!

Jo, slik tenker jeg også, og jeg kan være ganske så klar og direkte jeg også til tider, pruttis. Men synes det er litt vanskelig når det er personer jeg må ha en god tone med i det daglige. Vet du, jeg føler egentlig også at jeg får mer negative kommentarer nå når jeg har fått av en del kilo, og det burde jo egentlig vært omvendt..... Av og til lurer jeg på om det er litt misunnelse som ligger bak, litt sånn "hvorfor er ikke du lengre feitere enn meg, det fikk meg til å føle meg bedre med meg selv å se at du var værre enn meg" - holdning....kanskje er det bare den slags smålighet... Men de som faktisk bryr seg om meg er kjempepositive og sier at de syns jeg ser flott ut, og at selv om de ikke forstår hvordan det virker, så ser de jo at det virker Så en får vel ta med seg de positive kommentarene og prøve som best en kan å ignorere de negative.
Kjempegøy med morfaren din da - og det er jo sant, dette kostholdet ligner jo mye mer på slik de spiste i den tiden

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat