Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-11, 01:29   #54
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Vet du hva dette er?

Her i huset spiser vi med god apetitt stort sett alt fra dyrene. Har ingen problemer med å soise MUK heller, alt fra dyret er ok synest jeg. Tenker som så at når vi slakter et dyr så må vi utnytte det så godt som mulig. Ønsker ikke å slakte flere dyr enn nødvendig.
Vi hadde også slaktekaniner da ungene var små. Leverte dem inn på slakteriet og tok tilbake noe til eget bruk, og vi spiste godt alle mann.
En av de morsomste historiene fra ungenes oppvekst var i desember for mange år siden. Jeg skulle lage persesylte, og jeg lager den på gamlemåten, altså av grisehode.
Grisehodet legges i rennende vann 1 døgn før jeg koker det, så det halve grisehodet lå altså i en balje i vasken med rennende vann. Min nestyngste var som vanlig blakk og julen nærmet seg, så han kikket på grisen som lå og viste tenner i vasken og foreslo at vi kunne trekke tennene til grisen og legge tennene i et vannglass slik at tannfeen kom med penger. For da kunne han jammen kjøpe mange julegaver!