Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-05, 14:53   #15
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og sjansen for graviditet

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

her er jeg mere i tvil... du må huske at du kan få for mye av enkelte vitaminer, og en del av de vitaminene du kjøper på helsekosten inneholder faktisk over toksisk dose da... bare vær obs på det. Ikke alle vitaminene er vannløselige!!! Man skal faktisk være litt kritisk til det de selger på helsekostbutikkene også...

Nå er jeg helsekost faghandler da, med eksamen og kurs innen det, og du tror vel ikke jeg anbefaler ting som kan være farlige for folk?
INGEN kosttilskudd i helsekostbutikkene i Norge (som er lovlig i salg) inneholder over toksisk dose, der tar du feil. Hvor har du fått den imformasjonen fra forresten? Det er nettopp det som er negativt faktisk, at vi må til utlandet for å få kjøpt høye nok doser! De ligger langt under toksiske doser her, faktisk på ADT (anbefalt daglig tilførsel) som ligger VELDIG langt under toksisk grense. Ta feks magnesium. Høyeste tillatte dose i Norge er på 400 mcg. Toksisk dose ligger på 30.000 mg... Hvis en helsekost selger vitaminer som ligger over toksisk dose, så er de FORBUDT!
Når jeg anbefaler dobbel dose multivitaminer (norske!) så er det fordi jeg vet det er ufarlig! Jeg tok selv denne dosen (2 X Spektro) i svangerskapet, og ville da aldri funnet på å gjøre noe som kunne skade fosteret mitt.

Kunne skrevet mer om dette, men nå er jeg sulten.