|
Blodsukkermålinger - Forbedring ikke som forventet
Jeg hadde svangerskapsdiabetes og for et halvt år siden sjekket jeg ståa igjen og det viste seg at jeg hadde sterk nedsatt glukosetoleranse. Hadde to-timers verdi på 10.9 og legen sa i praksis var jeg diabetisk. Fastende blodsukker var 6.7 og Hba1c var 5.8. Ved det tidspunktet ammet jeg og prøvde derfor å leve Fedonsk, men i praksis lå jeg nok nærmere statens anbefalinger enn Fedon sine Jeg ønsket ikke å ta egne blodsukkermålinger hjemme og ønsket å prøve å regulere det med ketogent kosthold, og jeg har altså levd ketogent det siste halve året og gått ned 13 kilo.
I dag var jeg inne igjen for å sjekke ståa (ikke sukkerbelastning). Fastende blodsukker ble i dag målt til 6.4 og langtidsblodsukkeret til 5.7. Det er jo en liten forbedring, men jeg hadde likevel forventet at de skulle være enda lavere Leser jo at fastende helst skal ligge under 6 og Hba1c under 5.5, og ved et ketogent kosthold hadde jeg forventet å i hvert fall ligge under disse verdiene og sett en større forbedring fra sist. Blodprøvene ble tatt etter legetimen så jeg fikk desverre ikke diskutert verdiene med henne, men er det noen av dere som har noen tanker rundt dette?
|