Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-11, 09:28   #3742
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Kult!
Jeg skal definitivt ikke ta med han 3 åringen jeg er fostermamma til nå - stor huskymix som er supersnill - helt til han ser en liten hund. Da er han ikke grei lengre - og jeg har desverre ikke klart å "knekke koden" - utover at jeg forstår at det har noe med små hunder å gjøre. Skikkelig kjipt da - selv om han ikke spiser de opp så ser det fryktelig stygt ut når en stor kar går løs på en liten stakkar. Mest bjeffing / brøling / utpsyking - men likevel - en god utfordring, selv for meg.

Men - jeg liker hunder som andre har gitt opp. Er noe sjeldent vakkert når man får de til - etter noen år med trening..

Huskyer har den tendensen, at de ikke liker småhunder visstnok.
Tro det eller ei, en venninne av meg hadde flere trekkhunder (for mange år siden). En kom seg løs og oppdaget naboens hund, en bitte liten rase, det også.
Før noen fikk sukk for seg, var det bare halsbåndet som var igjen.
Ingen av hundene ble særlig gamle, for å si det sånn.
I fjor sommer døde min lille Tim, en Dansk Svensk Gårdshund. Og han likte ikke store, svarte hunder. Da han var veldig ung, ble han angrepet og hardt skadet av en diger blandingshund.
Veldig ofte er grunnen til at store hunder ikke liker små, det at de kan ha blitt "plaget" av de som er mindre. De små hopper ofte opp på de stor, svinser og vimser rundt dem. Det oppfattes visst som både uhøflig og plagsomt av de store.