Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-05, 19:42   #24
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dødsgod sjokoladekake med to sorter nøtter

Som sagt bakte jeg denne i går. Den ble dessverre litt brent. MIN skyld, - men i MIN ovn er nok 190 grader litt mye (termostaten er ikke helt pålitelig). Men den ble nå spist. Serverte med jubileums vanilje is. Piska krem (med søtstoff og utskrap fra 1/2 vamiljestang). I tillegg hadde jeg jordbær/bringebærsaus med litt søtstoff + blanding av bringebær & blåbær litt rørte - til ostekaka, men det smakte godt til sjokoladekaka også.

Etterpå skar jeg av topp, bunn og kanten rundt kaka. DA ble det en helt annen smak - og sønnen ville ha med seg resten hjem. Han fikk halvparten.

Neste gang skal jeg bake den på max 175 grader. Ca. 1 time, men skal følge med hele tiden - og ikke bruke klokkehukommelsen...