Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-05, 17:49   #23
hede
Seniormedlem

hede sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 53
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkeravgift fjernes, matmomsen økes

Sitat:

Men når det er sagt så ser jeg gjerne at der innføres en ny avgift som rammer sukkermat, kioskmat, halvfabrikata (toro) og ferdigmat(grandiosa). Gjerne i form av at en har vanlig moms på alt som ikke er uprossesert og ferskt, eller uprossesert og fersktpakket. En avgift som går uavkortet til behandlende og forebyggende tilltak. Ser gjerne også at det tas bort all moms fra naturlig mat - fersk, vakumpakket og frossen.

Men HP da, vil du ekstrabelaste de stakkars barnefamiliene som har cashet inn konstantstøtten, nå har barna i barnehage, begge foreldre i heldagsstilling og ikke har tid nok til å lage mat fra "bunnen av".

Forøvrig vil jeg si at alle partier kjemper for "verdiskapning, miljø, skole og utdanning". Alikevel skjer det utrolig lite på disse "satsingsområdene". Nå når vi har fått en flertallsregjering, kanskje, og BARE kanskje skjer det noe.

Mn uærbødige mening ved de siste valgene er at når partiet Venstre, som representerer et ufattelig lite antall nordmenn, kan sitte i regjering, da er det noe alvorlig galt med vårt system. Men det er min mening.

Det som er sikkert er at det blir spennende de neste årene. Spesielt med tanke på utenriks- og forsvarspolitikken vi nå skal føre hvor SV skal ha en styrende finger eller to... Da blir også for meg sukkerskatten ikke det helt store.

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat