Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-11, 21:30   #36
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fedon advarer mot lavkarbohysteri

Opprinnelig lagt inn av KimPossible, her.

Jeg fikk faktisk gallesten pga fettfattig kost jeg. Etter at jeg la om til lavkarbo er magen god som gull, mens jeg hadde store problemer da jeg for eksempel holdt på med grete roede.... da hadde jeg konstant halsbrann, luft i magen, og ende altså opp med gallesten.

Da jeg kom på sykehuset for å fjerne en galleblære stappfull av steiner, spurte faktisk kirurgen hvilken slankekur jeg hadde vært på. Da jeg sa Grete Roede, gliste han bredt og sa: Jasså, du også!
Nesten alle de unge kvinnene han fjernet galleblæren på, hadde gått på en fettfattig slankekur da de fikk problemer. Det han ment var grunnen, var at det da ble lite aktivitet i galleblæren, gallesaften ble oppkonsentrert og steiner felt ut. På et fettrikt kosthold jobber galleblæren mye jevnere og det blir aldri tid til å danne noen steiner!