Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-11, 13:34   #21
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fedon advarer mot lavkarbohysteri

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Det som er mest farlig for nyrene er vel at proteinmengden blir for høy. Kjenner ei som gjerne kunne tenke seg å prøve lavkarbo, men hun har vært gjennom en galleoperasjon. (Tror det var det, beklager husken min er ikke alltid helt 100%.) Men hun må ikke få i seg for mye fett.

Det skal store mengder proteiner til før nyrene ikke tåler det og de fleste spiser faktisk ikke mye mer proteiner på et lavkarbo- kosthold enn de gjorde tidligere. Det er fett vi erstatter karbohydratene med, ikke proteiner!

Det at de uten galleblære ikke kan leve labvkarbo er bare tull!
Vi er mange her uten galleblære og svært få har noen problemer med det i det hele tatt!
Spurte spl etter min operasjon når jeg kunne begynne å spise normalt igjen. Dette var i mai og hun sa: Til jul kan du spise så mye ribbe du vil om du bare venner deg litt sakte til fett igjen!

Og min kollega hadde helt rett! Ikke noe problemer med fett. Det er en svært gammeldags oppfatning og har ingen ting med virkeligheten å gjøre for de fleste!
Jeg sliter faktisk mye mer med rå grønnsaker enn med noen form for fett!