Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-11, 00:32   #10174
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg er på vakt alene i flere timer, og kan ta meg små pauser med mindre jeg allerede er på telefon med en kunde da. Tar ikke pause midt i en samtale.

Hm, jeg trodde det stod et annet sted at vi hadde krav på det. Men når jeg tenker meg om så har jeg lest at studier viser at man er mer effektive hvis man får de fem minuttene med avbrekk. Så derfor slår ikke bedriftene ned på det. Men jeg får et helt annet tall når jeg ganger ut 35 minutter/dag * 5 dager/uke * 45 uker... 7875 minutter. Men hva hjelper det når man er mer effektiv ved å jobbe i 55 minutter og få betalt for 60 enn å jobbe 60 og få betalt for 60?

Ja det er mulig du får andre tall, for jeg brukte datakalkisen i alll hast altså

Ahh...edit: jeg brukte 35*7*sju dager!! Ikke rart

Bedrifter slår nok ikke ned på om man tar seg en 5minutter, men det er noe helt annet enn å kreve (noe man med lovverket i hånd ikke kan) å få 5minutter hver time . En annen sak er jo at 5 minutter ofte blir 10 og 15...

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that