Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-11, 22:42   #3607
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Så utrolig godt å se så mange innlegg da! Takk til dere alle sammen! Og takk for gode råd i ettermiddag da jeg var litt "utafor". Kjente at det å lese innleggene deres gjorde situasjonen lettere. Jeg rakk å ta en skive ost før jeg leste Bentes innlegg om å ikke ta noe, men det får våge seg. Jeg spiste bare en skive ost da, og det gjorde iaf godt for hodet som var bekymret.

Jeg har fått en del spørsmål ser jeg nå, som jeg skal prøve å svare på. Nei, jeg tar ikke vitaminer nå, jeg har i perioder vært plaget med kraftig hjertebank og ser en sammenheng med vitaminene på ketolyse.no. For tiden tar jeg derfor bare seloljen og magnesium. Seloljen tar jeg for knærne, men ser ikke bort fra at jeg kan droppe dem til fordel for udosen.

Bente, du sier du hadde det sånn i flere uker....håper jeg ikke skal gå sånn lenge altså. Det er ganske slitsomt. Jeg besvimte ikke i dag selvfølgelig, men plutselig fikk jeg det for meg at hvis jeg ikke fikk i meg mat i magen så kunne det skje. Satt i møte da dette skjedde, så jeg tok med meg vannflaska og sa jeg måtte fylle på den. Og tok ett par store skjeer av eggsalaten samtidig. Det gjorde godt i magen, og det roet kroppen. Men jeg og ser jo at egg og majones ikke fører til at blodsukkeret fyker i været, så det er nok meg psykisk. Fryktelig ubehagelig psykisk er det og. Har litt sånn "utafor-kroppen-følelse". Snodig. Nå har jeg spist taco med hjemmelaget krydder, en solid klatt smør, ost, rømme og litt salat. Hodet er fortsatt susete, kroppen litt sånn utafor, men jeg er mett. Og som drikke til har jeg snart helt i meg 1,5 liter blå farris.

Jeg hører da ofte på deg jeg, gjør jeg ikke? Kopierer jo til og med deg og kaller det "Bente-pakka". Neida, jeg forstår hva du mener, og skal prøve å holde noen dager til før jeg kaster inn håndduken. Jeg skal også holde ut i helga, selv om jeg synes hverdagene er verst. Opp før kl 06, i seng rundt kl 23. Det er en laaaaaang dag det.

En osteskive som "nødsmat" går helt fint - det gir littegranne proteiner, men null karber, det har jeg også brukt en del ganger

Jeg mente ikke at du ikke hører på meg vennen jeg var bare så veldig redd for at du skulle ty til noe som bare ville føre til at hele prosessen ble utsatt så du skulle komme inn i en dårlig sirkel - ikke ment som noen klage, bare min "moderlige" omsorg

Ja, jeg har 110% forståelse for at det er slitsomt. Nå tror jeg det vil gå bedre for deg, du har jo levd ganske lenge med lite karber og mye fett, men jeg gikk fra ekstrem høykarbo og lite fett til dette kostholdet, hadde misbrukt kroppen for lenge og tror det derfor tok ekstra lang tid for meg

Og om det tar litt tid, så gi det litt tid. Forhåpentligvis vil du, som meg, merke det på klærne og vekta, og det gir absolutt motivasjonen til å komme igjennom det. -Og selv om det skulle pågå en stund, så blir det sjeldnere og sjeldnere. Som sagt hender det at det skjer for meg fremdeles. I dag stakk jeg feks en kjapp tur til byen for å kjøpe nye høstsko rett etter jobb. På vei hejm opplevde jeg akkurat det samme som deg, hadde problemer med å gå opp bakkene her (ca 10 min). Det skulle jo ikke være noe problem, for tirsdag danset jeg jo 4 timer i strekk...men likevel. Jeg kom meg hjem, tok en kopp te med cocosa og ventet til middag med mat.
Tror selv at grunnen til dette var at jeg var i nærheten av 15g kh i går, samt spiste i meste laget med proteiner. Jeg hadde styremøte, rakk ikke middag før til kvelds, og endte med å forsyne meg litt for mye av både peanøttkaka og osten jeg hadde satt fram som servering i mellomtiden....

Jeg tror at om man bøter på det med å spise noe man ikke skal spise, så forverrer man situasjonen istedenfor å forkorte den. Jeg har gitt meg selv en litt "ekstrem-tanke" å sammenligne med: Dersom man gir en alkoholiker alkohol for å bøte på alkoholabstinenser, så fortsetter jo bare avhengigheten, og så snart man tar det bort, kommer abstinensene tilbake Selvfølgelig ikke helt sammenlignbart, men det hjelper oppe i hodet mitt....

Bestem deg sånn ca hvor mye karber og proteiner du skal ha og hvor mange måltider du skal fordele det på - og så hjelper du på med fettet du trenger for å holde deg ok mett. Du skal ikke gå sulten, men om du kjenner det bittelitt at du er litt sulten og har litt lavt blodsukker rett før neste måltid prøv å finne deg til rette med det, si til deg selv at det er som det skal være, du skal jo ned i vekt, og den korte stunden får heller kroppen jobbe med å hente fra fettlagerene dine Etter hvert blir kroppen flinkere og flinkere til nettopp å hente energien fra fettlagerene når den trenger den, og da vil du ikke oppleve slikt så ofte lengere

Og du, jeg koser meg med ett glass eller to pepsi max i kveld

Sist redigert av bente1 : 16-09-11 kl 23:38.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat