Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-11, 16:40   #44
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Jeg skulle ønske jeg var klar for lørdag! Men jeg kan ikke stille, har en ankel som har krangla med siden mai, dessverre. Men vil veldig gjerne stille neste år!

Mintu, ang. karbohydrater.. uten at jeg er noen ernæringsekspert ifht. langdistanseløp.. men jeg tenker at dette har å gjøre med hvor langt ned du er på karber fra før av. Type ketose?

Og har du trent (HARDT - dvs. i _minst_ en time sammenhengende) på det antall karber du er på nå før? Hvordan var de erfaringene? Har du erfaringer med å høyne litt, og hvordan var det?

Var jeg deg - ville jeg ha økt litt frem til lørdag, men i form av de langsomme, og ikke gå overboard. Siden du har bare to dager på deg, er ikke dette tiden for å gjøre de store endringene.

Også.. HUSK å få i deg nok salter på forkant, type idrettsdrikker, holder ikke med litt ekstra salt på omeletten til frokost, vi har mange ulike salter vi har behov for Og drikk NOK underveis! Og før løpet, kvelden før og på morran, også kan du 2 timer før løpet minke litt på mengdene der (så du ikke blir uvel og får hold), for har du nok salt i kroppen så holder den på vannet til at du ikke blir uttørket underveis. Spis lett 2 timer før.

Bestemmer du deg for å fylle på med ekstra karber, gjør det kvelden før - og gjør SMARTE matvalg. Ikkenoe loff, med andre ord

MASSE lykke til, gleder meg til å høre erfaringene - også hvordan du gjorde det med maten!