Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-11, 09:19   #24
Olive Oil
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Back in style!

Hei dere som har kommet til. Flott tråd, og flott at vi blir flere til å støtte hverandre!

Skjønner så altfor godt hva du mener, Elanessë. Det er fryktelig hvordan denne vekten påvirker livet vårt. Jeg hadde en periode hvor jeg ikke klarte å gå på foreldremøter ol. fordi jeg innbilte meg at alle syntes jeg var blitt så feit. Jeg veide 92 kilo på juleavslutningen på skolen, og så mye har jeg ikke veid untatt dagen før jeg fødte mellomstemann. Jeg satt i klasserommet og plukket på en serviett, og trodde at alle som snakket lavt snakket om meg. Ganske så sykt, egentlig. Etter flere frustrerende runder i prøverom for å finne kjole til julaften, fant jeg ut at jeg måtte gå i BB, Generous ol. for å finne noe som passet. Da sa det klikk i hodet mitt, og jeg bestemte meg for at nå var det nok!

Begynte på "vanlig slanking" den 1. januar, og gikk ned et par kilo. I mars fant jeg dette forumet, og startet på ketolyse. Vekten raste ned, og i slutten av april merket jeg at jeg begynte å glede meg til skolefeiringen den 17. mai. Da jeg troppet opp på skolen 10 kg. lettere og i ny kjole, følte jeg meg utrolig bra! Selv om man ikke akkurat kan kalle seg slank når man veier 82 kilo, struttet jeg av selvtillit, og fikk mange kommentarer om hvor flink jeg var.

Eh, dette var en lang historie, men nå kommer jeg til poenget. Etter ferien turde jeg ikke gå på vekta, men kjente på klærne at jeg hadde gått opp minst 4-5 kilo. Slet med å komme inn i lavkarboopplegget igjen, og følte meg helt elendig. Det jeg gjorde da, var å finne frem den følelsen jeg hadde på 17. mai. Hvor utrolig deilig det var at jeg kunne gå ut blandt folk å føle meg fin, i stedet for å tusle rundt med senket hode og rødme av skam.
Det gjorde masse med motivasjonen min, og nå er målet å føle meg enda bedre på juleavslutningen.

Om det kan hjelpe på motivasjonen til dere andre, kan jeg melde at nesten alt "ferietillegget" er borte. Før ferien viste vekten 79,4. Etter litt halvhjerta moderat lavkarbo gikk jeg ned noe i løpet av de tre foregående ukene, men min nye vekt (med BMI) viste fortsatt 82,3 forrige fredag. Har vært i ketose siden søndag, og i dag viste den 79,9.

Kom igjen, folkens. Skal vi sette oss noen små delmål, kanskje? I første omgang frem til jul slik at vi alle kan møte nissen med litt bedre selvtillit?

Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat