Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-11, 12:18   #10046
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg tar det bare vekk jeg. Tror ikke det er noe i veien med osten, men jeg vet ikke helt hva det er heller Osten smaker jo som før den!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Om det er farlig eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men jeg skjærer av et tykt lag og bruker den videre

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Det er mugg ja.
Hvis det bare er et tynt belegg prøver jeg meg på å skjære det av, men jeg synes ofte smaken på osten endrer seg etter den har fått dette belegget, så som oftest ryker den i søppla.

Jeg prøver å være føre-var når jeg vet at en ost begynner å bli "gammel", da skjærer jeg av tykke staver og putter i matboksene til ungene, da forsvinner resten fort.

Takk skal dere ha! Det var bare småflekker på to hjørner, så jeg bruker den opp da. Tenker jeg river den og heller fryser ned til bruk i omeletter og slikt. Hadde det vært mye på, så hadde jeg nok kastet den.
Kjøpte et slikt kilos-stykke, og det er nok derfor .. tar litt tid å bruke opp

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...