Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-11, 07:56   #10033
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen gode tips om steking av kål? Altså strimla kålhode? Har aldri stekt kål før, og vet ikke helt hvordan man går fram for et bra resultat ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har du prøvd crack slaw? Ellers er det vel bare til å steke i det smør, på middels temperatur

Jeg må bare gjenta dette med crack slaw, for jeg har helt dilla. Billig supermiddag: Stek kjøttdeig med salt, pepper, litt hvitløk/chili-krydder, og 1 ss sesamolje. Når kjøttdeigen er brun, tilføy strimlet kål, så mye som du klarer å få plass til i panna. Tilsett enda 1 ss sesamolje, evt også 1 ss soyasaus, samt, avhengig av kryddertoleransen din, masse mer hvitløk, chili OG ingefær. (Jeg bruker litt store jalapeño-flak og grovt hvitløkskrydder og avskyelige mengder ingefær, selv...) Ferdig i en fei! Den magiske smaken er i sesamoljen, mm.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett