|
Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med
Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.
Er ganske aktiv for tiden, og det er deilig. Vi setter opp en muscal og pga dette så driver jeg med fysisk aktivitet også på mandager. Det betyr at jeg trener aktivt tirsdag, torsdag og søndag men at jeg også blir god og varm og støl på mandager. Det MÅ jo gi resultater...
Jeg tok forresten bilder av meg etter jeg startet, tror jeg hadde gått ned 3kg eller noe. Lurer på når jeg burde ta nye bilder for å se forskjellen. Jeg klarer nemlig ikke å se det, selv om målebåndet viser -8cm rundt magen.....
Litt leit at jeg ikke klarer -10kg innen 1.oktober. Jeg hadde virkelig troa på at Lavkarbo hjelper meg. Men det ser ut til at jeg ikke er en av de heldige som går ned 1kg i uken. Mest sannsynlig hadde jeg gjort det, hvis jeg hadde gått op ca 15gram karber om dagen, men jeg trives slik jeg holder på nå. Det er ikke noe vits å gjøre noe jeg ikke klarer å gjennomføre 
Aktivitet gir jo resultater. Selvom det kanskje ikke vises så godt på vekta, for det er jo sånn at muskler veier mer enn fett, så vil det på sikt være til stor hjelp pga økt energiomsetning i kroppen. Det er slik jeg tenker i forhold til treningen. Jeg vil heller ha en sterk kropp som kan hjelpe meg til å fungere best mulig videre i livet og også være skikkelig god til å forbrenne! I tillegg blir du jo smalere av å bytte ut fettvekt med muskelvekt! Vinn-vinn.
Jeg kjenner igjen det du sier om å ikke så lett kunne se at en har tapt vekt, men 8 cm (og det er jo kjempebra!!!!) er jo godt synlig. Kanskje du bare skal ta noen bilder med jevne mellomrom og jobbe litt med hvordan du ser deg selv? Den mentale biten henger ofte etter. Jeg kjenner på det jeg også. Jeg får kommentarer på at jeg har blitt mye mindre, og om jeg ikke passer meg så forsvinner jeg vel snart... osv osv... men jeg ser det ikke selv. Merker det veldig godt i forhold til klær. Jeg tar med meg min gamle størrelse om jeg skal forsøke noe nytt og jeg henger rett og slett ikke med i svingene. Det tar vel tid dette.. og det er jo egentlig ikke så rart.
Du? Lavkarbo hjelper deg... du har jo tatt av flere kilo og du har tapt 8 cm!!!! Kroppen bruker bare litt lenger tid til å kvitt seg med den vekten du ønsker vekt enn det du har ønsket deg. Finn frem tolmodighetskremen din og dans deg på vei ned! Jeg kan forstå misfornøydheten over å ikke nå det målet du hadde satt deg, men du er på vei. Du er jo virkelig det!
|