Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-11, 11:27   #413
nstrau
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2011
nstrau er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvis du ikke klarer og kutte - reduser ihvertfall litt. Drikker du flere liter om dagen, mener jeg at det er ikke rart at du ikke får helt den effekten du leter etter... feks kan du drikke et glass vann FØR du drikker pepsi-max, så kan du jo se om dette vil hjelpe til med å redusere inntaket.

Det har vært snakket mye om at om det er noe du MÅ ha - og har i deg i STORE mengder, er det ikke bra for kroppen din... selv om du ikke i dag ser hva slags motivasjon som kan hjelpe deg, begynn ihvertfall tankeprosessen så blir det endring den dagen du er klar for det

Jeg har stor forståelse for at mange blir "avhengige" av typer mat og/eller drikke, så ikke tro jeg tenker at dette er LETT! Jeg har selv sug etter både lettbrus og sjokoladesmoothies, og røyk. Jeg slutter som sagt jevnlig, men jeg har måttet jobbet mye med og finne motivasjon til å slutte. For min del blir jeg faktisk uvel, urven, ekkel i magen, klam og skjelven om jeg har i meg mer enn en halvliter lettbrus. Jeg opplever cola light som å ha mindre negativ effekt enn pepsi-max. Jeg hadde det samme med cola pre-lavkarbo. Jeg har også vært gjennom smertefull sykdom over nesten et år med tunge smertestillende, og det var helt ærlig et helvete og slutte pga grusomme abstinenser. For min del handlet det om å finne motivasjon/grunn til å slutte. For å klare å redusere lettbrusen, bruker jeg helsa som argument og at jeg føler meg såååå mye bedre etter to dager uten lettbrus. For smertestillende gikk det på at jeg har en jobb der jeg ikke KAN bruke smertestillende av den typen jeg ble avhengig av. Røyken handlet om helse, pust, ånde og at det ikke smakte så godt, men jeg begynte jo igjen ti år etterpå... jeg er på vei til å finne rett motivasjon til å slutte igjen - for jeg ønsker virkelig ikke å være avhengig av noe som helst her i livet - da jeg mener dette vil kontrollere meg på en måte jeg ikke er komfortabel med.

Ville bare dele mine erfaringer Du må uansett finne den måten DU ønsker og gjøre ting på for å klare og nå de målene du setter deg, så får du heller plukke det som høres logisk ut for deg - og ignorere resten

Hold opp oppdatert da!

Vet alt omdet å slutte med ting ja... har klart å slutte med røyken jeg og, og har holdt meg borte fra den nå i 6 år og har IKKE tenkt å starte med den igjen nei..!
Verre blir det med pepsi maxen ja..... Den vil jeg ikke slutte med, noen laster må da jeg også få ha.. prøver mye annet før jeg prøver å kutte den...
Du skriver mye fornuftig her, helt enig i det meste, og skjønner at du har lang erfaring etterhvert..
Jeg sendte en mail til SDS, og fikk svar av Thor Foseid. Han mener problemer forsvinner om jeg kutter ut den atkins sjokoladen og IFA pastillene.... Om det ikke blir bedre da, mener han det er lurt å kutte ned på brødmåltidene... Så jeg vurderer veldig nå om jeg skal bestille en ny 14 dagers meny eller om jeg skal tilbake til å lage lavkarbo selv.... gruble gruble.....

nstrau er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat