|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.
Tusen tusen takk for oppskrifter og gode råd Har ennå ikke kjøpt meg Cocosa, men bør nok gjøre det. Har ingen problemer med å holde meg under 15g karber om dagen, men synes jeg ligger litt høyt på protein. Det er jo protein i ALT Får prøve med mer fett
Du er ikke alene Lille venn og å slite med proteinene Kanskje du og kan legge ut en dagsmeny så vi andre kan se på og lære av deg? Egentlig burde jo jeg også gjøre det, som spør dere hele tiden I hovedsak ser den slik ut for meg:
Frokost: eggerøre/omelett av to egg, ca 50 g fløte, en solid dæsj smør oppå er nammis! Ofte litt brokkoli/blomkål oppi og gjerne ost (spesielt hvis det er lenge til neste måltid)
Lunsj: salat av agurk og issalat, rømme og olje, ost, kylling eller skinke som smakstilsetning noen ganger. Blomkålbiter gir tyggemotstand og smak og er ålreit å ha.
Middag: 100 g kjøtt/fisk (blir for mye proteiner hvis jeg tar mer ), blomkål/brokkoli eller salat av issalat/agurk til. Rømme, smeltet smør, olje alt ettersom.
Kvelds: hvis behov: ostekjeks med smør og evt ost (spørs hvor mye protein jeg har spist) eller egg/babybel hvis jeg ikke har spist det tidligere på dagen
Ett egg og en babybel som mellommat hvis behov/evt som kveldsmat
Og 3xUdos/cocosacoctail + vann + te (ingen max eller suketter nei )
På diett gir dette ca 15 g kh, 80 g protein og 180-200 g fett. Og ca 2000 kcal (coctailen drar opp ca 450-500 kcal)
Jeg har en litt annen oppskrift på tacokrydder:
1 ss salt
2 ss cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker. Jeg har også kjøpt på Meny)
1/2 ss koriander
1/2 ss chilipulver
1/2 ss hvitløkspulver
1 ss paprikapulver
litt pepper
Bland alt og oppbevar i tett boks. 1 ts pr 10g gram kjøttdeig. Også godt som smakstilsetning i fløtesaus til kylling
Sist redigert av Dollsine : 12-09-11 kl 23:48.
|