|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.
Bente og Sanna: Dere imponerer meg stort! Og jeg sitter med masse spørsmål jeg nå. Begge sier dere at dere ikke har skeiet ut i denne tiden. Jeg trenger å få det inn med teskje..At dere ikke har skeiet ut med høykarbomat forstår jeg, men hva med alt det andre? Har dere aldri spist mer enn en fastsatt mengde mat (les: kcal) hver dag; aldri over en viss grense med f.eks protein/kh? Og aldri LK knekkebrød eller brød?
Du sier Bente at du må under 12 g kh/dag; jeg må enda lengre ned, og ser at det er en utfordring når jeg samtidig skal passe på proteinene. Det var lettere da jeg kunne ta ost som ekstramat/måltid, men det går jo ikke mer.
Synes du spiser lite mat jeg Bente, men ser at du tar det igjen til middagen. Frokost med en kopp te og cocosa høres enkelt ut; blir ganske korte morgenritualer på det viset ja Er du mett fram til lunsjen da? Og jeg og tror salsaen får fortgang på sakene 
Jeg prøver å ikke overspise, Dollsine, men jeg teller ikke kcal, og jeg holder meg mett på dette.
Jeg har aldre spist frokost, jeg orker ikke tanken på mat om morgenen, så en-to ts cocosa er det meste av frokost jeg har greid å få i meg i hele mitt liv. Jeg er sånn som står opp, går på badet, setter fram mat til sønnen min og drar på jobb, slik har det vært siden ungene var store nok til å ordne seg selv.
Jeg er sulten på kvelden, så jeg må ha både skikkelig middag og en ok kvelds. Når på døgnet en trenger mat er sikkert litt individuelt.
Med ingen utskjeielser så mener jeg ingen dager over 15g karber (bortsett fra de dagene i Hellas på 30-50).
Bortsett fra de to brødene jeg baker som har over 80% fett og svært lite karber, slik at de kan nesten ikke regnes som brød, lager jeg ingen brød.
Knekkebrød har jeg liggende, men bruker dem kun når jeg er for lat til å lage meg skikkelig mat til kvelds (egg og bacon, omelett, eggerøre og laks el)
Av og til smaker jeg på de muffinsene jeg baker til sønnen, de er veldig fristende når de er nybakte - da blir det vanligvis istedenfor kvelds.
To ganger har jeg bakt lavkarbokake på disse 4,5 måndene.
Og slike bakverk - uansett hvilke - er jeg svært nøye med at når jeg spiser det, så må det være maks 2-3 ganger i uka, og at jeg da må redusere på grønnsakene de dagene slik at jeg kommer lavt nok på kh. Jeg passer også på at jeg da tar det istedenfor ett måltid ikke i tillegg til et måltid (feks muffins istedenfor egg og bacon til kvelds).
Alkohol svært svært sjelden (max 1 gang i mnd helst)
Dette funker for meg, men det betyr jo ikke at det funker for andre, vi har ulike kropper
Salsaen hjelper nok nå, og den hjelpen trenger jeg nok siden jeg er nede på de siste 5 kiloene, men fram til vi startet opp 23.aug så gikk jeg også bra ned, og da nesten helt uten dansing hele sommeren. Personlig tror jeg kosten er mye viktigere enn treningen når det gjelder vekt.
Dette ble da ekstremt mye meg og mitt.... føler meg nesten litt beskjemmet her jeg sitter...men dere spurte altså, så da ble det litt sånn, sorry..... klem for å be om tilgivelse
|