Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-05, 23:59   #15
hede
Seniormedlem

hede sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 53
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan det være så vanskelig?

Takk for gode tilbakemeldinger og konstruktive innspill til innlegget mitt.

Det hjelper ofte å forsøke å ordsette problemene, og det var det jeg gjorde et spedt forsøk på nå.

Sitat:

Er det bare jeg som kobler dette med mulig overspising/tvangsspising? Da snakker jeg om spiseforstyrrelsen. Man kan ikke alltid kurere et psykisk problem med mat! Det handler ikke om viljestyrke, kunnskaper eller "å bestemme seg for noe, ta seg sammen og gjøre det"!! Da hadde nok de fleste klart det uten problemer, og spiseforstyrrelser ville ikke eksistert.

Iset: Jeg er forsåvidt enig med deg i at spiseforstyrrelser ikke kureres med viljestyrke. Nå tror ikke jeg at jeg lider av noen spiseforstyrrelse, men bruker mat som et middel for å føle meg vel i øyeblikket når alt ikke føles veldig hyggelig (var det selvmotsigende? antagelig). Jeg ønsker å overvinne denne trangen slik at jeg glemmer den destruktive lysten til å stupe ned i en 230grams melkesjokolade. Hvordan: Viljestyrke, unngå fristelsen ved ikke ha en 230grams melkesjokolade i huset, gjøre noe konstruktivt (gå å trene, overtid...). Man våkner en dag og oppdager at mat har vært trøst. Har man en spiseforstyrrelse da? Til det vet jeg altfor lite om emnet til at jeg kan svare med autoritet, men velger å tro, og har et oppriktig håp om at denne uvanen, som jeg velger å kalle det, kan overvinnes med viljestyrke og planlegging.

Sitat:

Jeg har sagt før, og gjentar det gjerne igjen: Jeg fatter ikke hvordan han kan gå rundt og fremdeles være singel.....

NILLE:
Kjære deilige NILLE (og med deilig mener jeg (som jeg oppfattet deg etter vårt korte møte og din opptreden her på dette forum), omsorgsfull, kunnskapsrik, delende, morsom, gavmild og ja tiltrekkende (det må jeg få lov å si på det mest platoniske vis)), jeg har sagt det før:
de beste er alltid opptatt! (unntakene finnes, men gjerne på en helt annen kant av landet.)

BEGOD:
skulle gjerne likt å trent med deg. Virker som vi er opptatt av mye av det samme når det kommer til kosthold og trening.

hede (som igjen er i ketose og denne gangen spiser nok fett. Og det er vanskelig)