Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-11, 10:54   #19
Phobia
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 52
Phobia er på en erverdig vei

Sv: Nå er det FLINK jente resten av svangerskapet!

Opprinnelig lagt inn av Caprifolium, her.

Jeg synes det høres ut som du får til dette her kjempefint! Jeg suger til meg historiene til dere gravide som lykkes med lavkarbo, og håper jeg også klarer å leve godt med det dette svangerskapet.

Jeg har som deg, Phobia, et litt anstrengt forhold til dette med vektoppgang, på tross av at det er helt naturlig og at vi bør legge på oss en del. Jeg er ikke glad i å veie meg, er forholdsvis normalvektig, men hadde et litt dårligere utgangspunkt enn jeg hadde beregnet da jeg ble gravid, grunnet en sommer som desverre bar litt preg av utskeielser.
Jeg kommer ikke til å følge så nøye med på vekten, men mer på trivsel, og på "det som synes". Føler jeg meg bra, er det bra.

Hvordan går dagene dine nå? Hvordan kan en typisk dag se ut sånn kostholdsmessig?

Takk skal du ha, Caprifolium
Her er en typisk Phobia-dag (sånn kostholdsmessig i hvert fall..he.he):

Frokost: Kaffe....mye kaffe...(ja,ja jeg vet...), 1-2 Helseklibrød med smør, ost og skinke, rekesalat eller annet lavkarbodigg

Mellommål: Et eple

Lunsj: Hjertesalat med god olje, egg, skinke og ost, litt tomater og purre
Eller rett og slett en boks makrell i tomat...Nam!

Mellommål: Sammenrullet hjertesalatblad med 3-4 skiver skinke og en stripe majones

Middag: Fisk, kjøtt eller kylling med grønnsaker/salat

Kvelds: Rugsprø med ost og skinke, eller egg og majones
1 glass Biola naturell med 2 ss linfrø og tre svisker i biter (fantastisk for å holde magen i orden)

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat