|
Sv: Spm til dere som har brutt platåer
Opprinnelig lagt inn av David, her.
Men - er det likevel noen som kan svare på spørsmålene om skaldemansomre?
Min personlige erfaring med å spise karbomat i noen dager for å prøve å booste vekta var katastrofal i alle fall. Jeg endte opp med å legge på meg nesten tolv kilo det neste halvåret tross at jeg gikk tilbake til ketogent kosthold. Men dette er min erfaring, og nok påvirket av min utrolig dårlige insulinfølsomhet bl.a, og jeg vet at andre ikke nødvendgivis erfarer det samme.
Jeg klarte dog å bremse det og få av vekta igjen, men hele eksperimentet var veldig bortkasta. Og jeg spiste ikke noe "drittmat" en gang, bare såkalt "normalt sunt kosthold" -grovt brød, pasta, müsli etc i en fire dagers periode.
Platåer skjer, og det er i grunn bare sunt for kroppen å stoppe opp i perioder og stabilisere seg. Det tror jeg har mye å si for om du klarer å holde vekta på sikt, ettersom kroppen gjerne streber mot den vekta den er vant til i lang tid etter ønsket vekttap. Jeg har hatt platåer som har vart i måneder og nesten år, tross riktig og strikt kosthold, men jeg har likevel gått ned godt over tjue kilo og er i dag relativt slank, og holder meg nede i vekt.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|